BodyLove

Sund og Lækker krop

*** Scroll down for English ***

*Det her indlæg er en del af min sommer-serie #SummerJam, som kommer til at handle om sommer relateret ting, træning, sports tøj, og bare generalt om at blive klar til næste års sæson.*

*Husk på jeg ikke er autoriseret diætist eller personlig træner, det er min egen mening og hvad jeg har lært af mine år som danser.*

Vil du også have en krop lige som supermodel Naomi Campell ? Eller Kate Moss? Eller vil du bare gerne ligne en Victoria Secert Angel ?
Så læs videre…
modelcolllage

En sund krop handler ikke kun om at spise mindre kcal, der er en lang række faktorer der spiller ind, så som kroppens evne til at kunne optage og udnytte næringsstofferne og den hormonelle status.

For at opnå en optimal fordøjelse og udnyttelse af næringstofferne skal du:

Drikke rigeligt med vand.
Spise den rigtige mængde fiber.
Spise regelmæssigt, dog ikke uden for måltiderne.
Vær opmærksom på faktorer som påvirker hormon balancen.

Før evt dagbog, som kan hjælpe dig til at fastholde de gode vaner.

Det er vigtigt at huske på at man ikke må springe måltider over, da ens stofskifte og blodsukker ikke har godt af det. Det er i stedet for bedre at fokuserer på mindre og mere regelmæssige måltider, som mest af alt består af varierede sund og god ernæring med afbalanceret kalorie indtag. Mindre regelmæssige måltider kan styrke din fordøjelse, optagelsen af næringsstofferne og forbrændingen.

Morgenmad: Skal helst indtages indenfor den første halve time efter at man er stået op. Morgenmad er med til at få kroppens energiniveau op og den sætter gang i stofskiftet.

Frokost: Skal indtages midt på dagen, helst ca. 4-6 timer efter morgenmaden.

Aftensmad: Skal ikke indtages for tæt på sengetid, da kroppen vil arbejde på at fordøje maden og vil derfor ikke hvile som den skal. Bliver man sulten i mellem måltiderne, kan dette være et tegn på at man ikke har spist det rigtige eller at man har brug for et mellemmåltid.

Fordøjelsen: Afhænger af regelmæssig føde, en dårlig fordøjelse er ubehagelig og kan være medvirkende til dårligt humør og velvære.

Husk at spise: Den bedste måde hvorpå du kan holde din krop sund på er ved at sørge for at få noget at spise.


Healthy and Hot body

*This post is a part of my summer-series #SummerJam, which will be about summer related stuff, training, sportswear and generally just about getting ready for the upcoming season.*

*Remember that I am not an authorised dietitian or a personal trainer, this is my personal opinion based upon my many years experience as a dancer.*

Do you want a body like the supermodel Naomi Campell ? Or Kate Moss? Or do you just wanna look like a Victoria Secret Angel?  Then continue reading..

modelcolllage

A healthy body is not just about eating less calories, there are many factors that come into play, such as the body’s ability to absorb and utilize the nutrients and hormonal status.

In order to achieve optimal digestion and utilization of food substances you must:

Drink plenty of water.
Eating the right amount of fiber.
Eat regularly, but only within the meals.
Be aware of factors that affect the hormonal balance.

It’s a good idea to write a diary that can help you to maintain the good habits.

It is important to remember that you must not skip meals bacause it’s not good for your metabolism and blood sugar. Instead, it is better to focus on smaller and more regular meals, most of all consists of varied healthy and good nutrition with balanced calorie intake. Smaller regular meals can strengthen your digestion, absorption of nutrients and metabolism.

Breakfast: Must preferably be eaten within the first half hour after you get up. Breakfast helps to get the body’s energy level up and boosts metabolism.

Lunch: Must be consumed mid-day, preferably about 4-6 hours after breakfast.

Dinner: Should not be taken too close to bedtime, as the body will work to digest food and therefore will not rest properly. If you get hungry in between meals, this may be a sign that you didn’t eat the right stuff or that you need a snack.

Digestion: Depends on regular food, poor digestion are unpleasant and can contribute to bad mood and well-being.

Remember to eat: The best way to keep your body healthy is to make sure to get something to eat.

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv et svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

BodyLove